AM versnelt innovatiekracht voor gezonder leven met ‘Health Hero Challenge’

Gebiedsontwikkelaar AM nodigt dit voorjaar vijf experts uit met als uitdaging binnen twee dagen een nieuw gezondheidconcept met impact te ontwikkelen: de Health Hero Challenge. De experts met verschillende achtergronden vormen samen een mooie formatie om deze noot te kraken: van gezondheidszorg tot conceptueel denken en van gedragsverandering tot innovatieve businessmodellen met expertise van de vastgoedopgave. Voor het concept met de meeste impact wordt een businessmodel ontwikkeld en getest op een concrete plek in Nederland: de Hero-locatie in Breda.

V.l.n.r. Hildegard Assies (Directeur Breda Marketing), Edwin Gulickx (Directeur Rebel Group), Stef Weekers (Voorzitter expertteam en eigenaar Urban Matter Concepts), Rene Blom (AM), Nils Bonder (AM), Rinske Brand (BRAND The Urban Agency), Eefke Winkelmolen (AM) en Mariëlle Beenackers (Wetenschappelijk onderzoeker Erasmus MC).

Nils Bonder, Manager Healthy Urban Living van AM en namens AM betrokken bij Health Hero Challenge: “We willen graag met het expertteam aan de slag om te werken aan een concreet product of dienst om de gezondheid van de stedeling te verbeteren. Het aangaan van dit experiment is spannend; we beginnen aan iets waar we de uitkomst nog niet van kennen. Hoe dan ook zullen deze twee dagen resulteren in een mooie versnelling van onze kennis en ervaring op het gebied van gezondheid, vanwege het multidisciplinaire karakter van het expertteam. Ik ben er trots op dat we deze experts hebben weten samen te brengen om ons te helpen om het maatschappelijke kernthema van AM ‘Healthy Urban Living and Working’ een volgende impuls te geven.

Het Health Hero expertteam

Ons expertteam bestaat uit vijf gedreven experts. Zij bezitten ieder een andere expertise, waardoor er een diverse mix van mensen ontstaat die werken aan een optimaal resultaat. Dit zijn: Hildegard Assies, Directeur Breda Marketing, Mariëlle Beenackers, Wetenschappelijk onderzoeker Erasmus MC, Eva van den Broek, Directeur en oprichter Stichting Behavioural Insights, Edwin Gulickx, Directeur van Rebel Group en mede-oprichter BEAT Cycling Club, Stef Weekers (voorzitter), eigenaar Urban Matter Concepts.

Twee dagen in een ‘pressure cooker’

In het voorjaar gaat het werk voor de expert teamleden van start. Eind maart vindt de eerste zogenoemde pressurecooker-dag plaats. Hierbij gaan de experts gezamenlijk in gesprek over de kaders van de opdracht en de gewenste uitkomst van de Challenge. Deze dag worden de eerste ideeën gegenereerd. In  april wordt het beste idee van dag één verder uitgewerkt om tot een realiseerbaar prototype te komen. De resultaten worden gepresenteerd tijdens de Provada 2020.

‘Open Call’

De experts hebben veel kennis en ervaring, maar staan open voor aanvullende expertise, die zij zelf aangeven uit te willen nodigen aan tafel. Binnenkort wordt er een open oproep gedaan. Het expertteam zal naar aanleiding van de open call vervolgens mensen uitnodigen om hun kennis te delen op een van de pressure cooker dagen. Houd de pagina van de Challenge in de gaten voor meer informatie.

 De Health Hero Challenge is naar een idee van BRAND The Urban Agency, die ook in samenwerking met AM de uitvoering ervan verzorgt.

AM - Inspiring Space Inspiring Space
Regulated by RICS
AM is onderdeel van Koninklijke BAM Groep NV © AM 2020