Nieuws

AM lanceert campagne ‘Zie het voor je’

2 september 2025

Gebiedsontwikkelaar AM lanceert op 2 september een nieuwe merkcampagne: ‘Zie het voor je’. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Natwerk en benadrukt de visie van AM op gebiedsontwikkeling. De campagne positioneert AM als dé toonaangevende gebiedsontwikkelaar van Nederland die inspirerende leefomgevingen ontwikkelt met positieve, maatschappelijke impact.

Centraal in de campagne staat een 45 seconden durende manifestfilm, waarin de kijker wordt uitgenodigd door de ogen van AM te kijken. Waar anderen obstakels zien, ziet AM kansen. Een braakliggend terrein wordt in hun blik een toekomst vol leven. Een verouderde loods verandert in 15 karakteristieke loftwoningen. En een oude gevangenis? Die wordt bij AM een groene, bruisende en creatieve buurt die circulair ontwikkeld kan worden. Kortom; als je dwars door barrières heen kijkt kan er veel meer met gebiedsontwikkeling dan je denkt. De film brengt die visie tot leven aan de hand van de drie impact thema's van AM: move to climate positivity, design for wellbeing en create social impact.

“De afgelopen twee jaar hebben we stap voor stap en intensief gewerkt aan het bouwen van het AM-merk. Met deze campagne zetten we daarin nu een volgende stap. En ik ben er ontzettend trots op. Het onderstreept de optimistische en gedreven mentaliteit van AM én laat zien waar we als gebiedsontwikkelaar voor staan: met lef en creativiteit creëren we inspirerende en toekomstbestendige leefomgevingen,” zegt Dennis Lith, manager merk & communicatie bij AM.

Van toekomstmuziek naar vandaag

“Over de toekomst kun je praten, of je kunt hem maken. AM maakt hem. Onze taak was om die ambitie creatief te vertalen naar een merkcampagne die de doelgroep inspireert en raakt. Het gaat erom dat deze doelgroepen door de ogen van AM leren kijken en zien welke mogelijkheden er echt in een gebied schuilen,” aldus Tom te Buck, strateeg van Natwerk.

Campagne-aanpak

De campagne bestaat uit een manifestfilm (OLV), een radiocampagne, 20 seconden spots, printuitingen en een doorlopende campagne op LinkedIn. De 20” spots worden in samenwerking met Ad Alliance uitgezet op diverse kanalen van DPG Media, waaronder AD.nl, NU.nl en RTL Nieuws. Met Zie het voor je daagt AM de doelgroep ambtenaren, woningcorporaties en beleggers uit om anders te kijken naar gebiedsontwikkeling.