Carrière bij AM

AM bedenkt en ontwikkelt inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Daarmee willen we ook een inspirerende werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. AM hecht groot belang aan samenwerken, daadkracht, creativiteit en integriteit met als voortdurend streven inspirerend leiderschap te tonen en onszelf hierin dagelijks aantoonbaar te bewijzen in onze projecten.

De AM-organisatie kenmerkt zich door een open cultuur, met veel ruimte voor eigen initiatief en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Begrippen voor een typische AM'er zijn: extravert, energiek en empathisch vermogen. Het teamgevoel staat voorop: samen met collega’s en externe partijen komen onze projecten tot stand, in een proces waarbij creativiteit voorop staat. Voel je je aangesproken? Bekijk hieronder onze actuele vacature(s).

 

Vacature gebiedseconoom

Wil jij als gebiedseconoom een unieke positie bij een gebiedsontwikkelaar en werken aan dynamische projecten in Nederland zoals het Bajeskwartier?

Jouw missie

In het teAM met Peter Huijbregts en Marije Gerverdinck zijn wij op zoek naar een gebiedseconoom. Je bent verantwoordelijk voor het financieel-economisch analyseren en toetsen van gebiedsontwikkelingsprojecten. Als je start in deze functie dan begin je met het meewerken op de lopende projecten en acquisitietrajecten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de actualisatie van grondexploitaties voor de waardering van de grondportefeuille van AM. Na verloop van tijd zal je steeds meer zelfstandig aan diverse projecten binnen het totale gebiedsontwikkelingsproces werken. Je hebt intern veel contact met het projectteam en extern met bijvoorbeeld gemeenten, adviesbureaus en collega ontwikkelaars in samenwerkingen.

Als gebiedseconoom:

  • Maak je financieel-economische analyses van gebiedsontwikkelingen inclusief berekeningen om het rendement op de investering te bepalen en om tot een sluitende grondexploitatie te komen;
  • Toets je stedenbouwkundige plannen aan de normatieve exploitatie en je adviseert het projectteam daarover;
  • Je beïnvloedt het planontwikkelingsproces vanuit een financieel-economisch perspectief ter optimalisatie van de stedenbouwkundige plannen en de integrale business case;
  • Beoordeel en update je de grondexploitatie gedurende de looptijd van het plan- en bouwproces zodat er altijd een goed inzicht is in het verloop van kosten, opbrengsten, risico’s en financieringsstromen.

Wat breng je mee?

Als gebiedseconoom heb je:

  • Een tot drie jaar werkervaring als gebiedseconoom of  ervaring bij een vastgoedbedrijf, adviesbureau of afdeling grondzaken van een gemeente;
  • Een opleiding afgerond in de richting van planologie, bouwkunde, civiele techniek, ruimtelijke ordening, sociale geografie of vergelijkbaar.

Om succesvol te zijn als gebiedseconoom bij AM ben je analytisch sterk en werk je zeer zorgvuldig. Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk en je kunt goed samenwerken. Je hebt een ondernemende houding, bent proactief en je ziet kansen. Op inspirerende wijze weet je anderen mee te nemen en te overtuigen van jouw ideeën. Je bent proactief en je gaat gemakkelijk in de actiemodus.

Wat kun je van ons verwachten?

Wij willen een werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. Je werkt dan ook nauw samen met de ontwikkelingsmanagers en projectontwikkelaars die de expertise van de opstalontwikkeling meebrengen. Op die manier heb je de kans om je breed te ontwikkelen binnen de organisatie. Wie bij ons werkt krijgt volop kansen zich verder te ontwikkelen en om te groeien.

Daarnaast bieden wij:

  • Arbeidsvoorwaarden conform cao Bouw&Infra;
  • Leaseauto;
  • Laptop en telefoon;
  • Ruim aanbod aan online trainingen via GoodHabitz;

Jouw werkomgeving

Je komt te werken in een team met twee andere gebiedseconomen. Gezamenlijk maken jullie onderdeel uit van het AM Lab waar je met andere experts nauw samenwerkt aan de projecten.

AM is een solide gebiedsontwikkelaar waar zaken goed geregeld zijn, maar we leren ook graag van jou door open te staan voor nieuwe ideeën. Werken bij AM betekent samenwerken met hoogopgeleide en toegewijde collega’s in een bijzondere en plezierige werkomgeving. AM hecht waarde aan een sterke eigen cultuur en organiseert diverse sociale en sportieve activiteiten voor medewerkers zoals de AM Inspiratiedag, Dam tot Damloop en diverse wielerevents.

Wie zijn wij?

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Wij werken samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. AM legt de lat hoog als het gaat om gebiedsontwikkeling en geeft invulling aan haar missie aan de hand van vijf kernthema’s: Gedurfde duurzaamheid, Inclusieve stad, Healthy Urban Living & Working, Stad- en gebiedmaker en Gelukkig leven.

Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM ontwikkelt vanuit grondposities, doet veelvuldig mee aan prijsvragen en initieert vanuit samenwerkingen met stakeholders in een gebied. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. AM Midden richt zich op projecten en gebiedsontwikkelingen in Midden Nederland tot en met de steden Arnhem/Nijmegen en Zwolle.

Het recruitment proces

Heb je interesse in deze functie klik dan hier om te solliciteren.
Voor meer informatie over deze positie kun je contact opnemen met Helena Rippen, Talent Acquistion Specialist bij AM. Bereikbaar via 06 15 32 79 02 of per mail via helena.rippen@bam.com

Vacature ontwikkelingsmanager

Ben jij een sterke conceptuele denker maar ook pragmatisch genoeg om je ideeën uit te werken naar een haalbaar vastgoedproject? Ben je daarnaast een kei op het gebied van relatiebeheer wil jij je kwaliteiten inzetten bij één van de grootste gebiedsontwikkelaars van Nederland? Dan is AM jouw volgende werkgever.

Jouw missie

Wij zijn op zoek naar een ervaren Ontwikkelingsmanager, in het commerciële team van het regiogebied Midden (kantoor Utrecht), die zijn roots heeft in de projectontwikkeling op het gebied van wonen. Je houdt van netwerken, bent een kei in relatiebeheer en zorgt dat je exact weet wat er speelt binnen het netwerk van gemeentes in het regiogebied. Jij ziet wat de acquisitiekansen en -mogelijkheden zijn en weet deze te verzilveren. Jouw voornaamste taken en verantwoordelijkheden bestaan uit:

  • Het bijdragen aan de groei van de orderportefeuille van de regio. Het observeren, verkennen en onderzoeken van marktontwikkelingen in de regio. Signaleren en analyseren van kansen die tot nieuwe opdrachten kunnen leiden. Het inventariseren en analyseren van mogelijkheden en onmogelijkheden en het adequaat oppakken van te nemen acties;
  • Het onderhouden (en verder uitbreiden) van een relevant netwerk van overheden (politiek en bestuurlijk), marktpartijen, investeerders (institutionele / particuliere beleggers en woningcorporaties). Daarnaast representeer je de organisatie;
  • Het acquireren van projecten in de provincies Utrecht en Gelderland (bijvoorbeeld middels 1-op-1 acquisities en tenders). Na besluit van de directie en in samenwerking met stakeholders, van betreffende positie, kunnen komen tot rendabele gebiedsontwikkeling c.q. vastgoedproject;
  • Het opstellen van financieel-economische analyses, eventueel in samenwerking met een gebiedseconoom c.q. kostendeskundige, teneinde te komen tot een exploitatie die voldoet aan de geldende regels binnen AM. Het voorbereiden van de interne besluitvorming;
  • Het zelfstandig uitwerken van een acquisitie- c.q. concept plan naar een (voorlopig) ontwerp in samenspraak met adviseurs, gemeente en overige stakeholders teneinde te komen tot een haalbare businesscase en vereiste ontwikkelingsvoorwaarden;
  • Onderhandelen en in samenwerking met juridische zaken vastleggen van afspraken in overeenkomsten met onder andere gemeentes, investeerders c.q. samenwerkingspartners.

Wat breng je mee?

Om succesvol te zijn als Ontwikkelingsmanager ben je resultaatgericht, analytisch en commercieel sterk. Jij bent in staat conceptueel te denken maar je bent ook pragmatisch genoeg om een concept te vertalen naar een haalbaar projectvoorstel. Daarnaast ben je een sterke gesprekspartner, met overtuigingskracht, die in staat is om te verbinden. Je hebt grondige kennis van je klanten, bent in staat om de klant te verrassen en de relatie te verstevigen. Zo onderhoud je contacten met stakeholders en schept voorwaarden die bijdragen aan een haalbare ontwikkeling vanuit een klantgeoriënteerde benadering.

Als Ontwikkelingsmanager:

  • Heb je minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bouwmanagement, Bouwkunde, Vastgoedkunde, RO, Sociale Geografie of vergelijkbaar;
  • Heb je minimaal 8 jaar werkervaring opgedaan met de ontwikkeling van woningbouw projecten, gebiedsontwikkeling en met acquisitie;
  • Is het een pré als je beschikt over een relevant netwerk binnen de stadsregio Utrecht;
  • Ben je bij voorkeur woonachtig in het werkgebied van de regio Midden.

Wat kun je van ons verwachten?

Typerend voor deze functie bij AM is het zeer dynamische karakter van een project organisatie waarbij veel variabelen in het spel zijn. Als Ontwikkelingsmanager bij AM bedenk en ontwikkel je inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Daarmee willen we ook een inspirerende werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken. AM hecht groot belang aan samenwerken, daadkracht, creativiteit en integriteit met als voortdurend streven inspirerend leiderschap te tonen en onszelf hierin dagelijks aantoonbaar te bewijzen in onze projecten. Enkele projecten waar we trots op zijn:

Jouw werkomgeving

Het gaat om een dienstverband van 36-40 uur per week. Je komt te werken in een team met zes andere ontwikkelingsmanagers. Het team maakt deel uit van regio Midden, bestaande uit 25 collega’s. De standplaats van de functie is Utrecht, maar wij geloven dat je op de plek moet zijn waar je het meest effectief kunt zijn. Je kunt ook prima werken vanuit huis of op een projectlocatie.

Wie bij ons werkt krijgt volop kansen zich verder te ontwikkelen. De AM-organisatie kenmerkt zich door een open cultuur, met veel ruimte voor eigen initiatief en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Begrippen voor een typische AM’er zijn: extravert, energiek en empathisch vermogen. Het teamgevoel staat voorop: samen met collega’s en externe partijen komen onze projecten tot stand. Ook hecht AM waarde aan een sterke eigen cultuur. Zo organiseert AM ieder jaar diverse sociale en sportieve activiteiten voor medewerkers, waaronder de AM Inspiratiedag, de Dam tot Damloop en diverse wielerevents.

Het recruitment proces

Heb je interesse in deze functie klik dan hier om te solliciteren.
Voor meer informatie over deze positie kun je contact opnemen met Helena Rippen, Talent Acquistion Specialist bij AM. Bereikbaar via 06 15 32 79 02 of per mail via helena.rippen@bam.com.

Het recruitmentproces bestaat in ieder geval uit een eerste interview en een tweede interview.

 

 

  • Bij AM krijg ik alle mogelijkheden om mijn vakkennis over gebiedsontwikkeling te vergroten – en direct toe te passen bij inspirerende projecten.
    Caroline Vredebregt - Verkoopmanager
  • Caroline Vredebregt
AM - Inspiring Space Inspiring Space
Regulated by RICS
AM is onderdeel van Koninklijke BAM Groep NV © AM 2021