Carrière bij AM

AM bedenkt en ontwikkelt inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Daarmee willen we ook een inspirerende werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. AM hecht groot belang aan samenwerken, daadkracht, creativiteit en integriteit met als voortdurend streven inspirerend leiderschap te tonen en onszelf hierin dagelijks aantoonbaar te bewijzen in onze projecten.

De AM-organisatie kenmerkt zich door een open cultuur, met veel ruimte voor eigen initiatief en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Begrippen voor een typische AM'er zijn: extravert, energiek en empathisch vermogen. Het teamgevoel staat voorop: samen met collega’s en externe partijen komen onze projecten tot stand, in een proces waarbij creativiteit voorop staat. Voel je je aangesproken? Bekijk hieronder onze actuele vacature(s).

Vacature projectontwikkelaar

Jouw missie

 

Als projectontwikkelaar ben je eindverantwoordelijk voor de totstandkoming tot en met de realisatie van projecten. Dit doe je in teamverband met zowel collega’s als externen. Je werkt nauw samen met de bouwpartner/comakers in het kader van het beheren van de relatie met de klant. Het is jouw rol om de wens van de klant te vertalen naar concrete producten en je draagt zorg voor de participatie van de klant binnen het I AM You businessmodel van AM.

De standplaats voor de functie is Utrecht (Papendorp), en het werkgebied is Metropool Regio Amsterdam. Het betreft een functie voor 32 tot 40 uur per week.

Wat breng je mee?

 

Om succesvol te zijn als projectontwikkelaar kan jij processen planmatig en gestructureerd managen, toon je ondernemerschap, heb je een duidelijke visie op de projecten en is samenwerken een van jouw kerncompetenties. Verder ben je communicatief vaardig, heb je een sterke persoonlijkheid die kan verbinden en ben je commercieel ingesteld.

Daarnaast heb je:

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding Bouwmanagement/Vastgoedkunde of vergelijkbaar;
  • 8-15 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie bij bijvoorbeeld een ontwikkelaar, ontwikkelende bouwer of woningcorporatie;
  • Een netwerk in Noord-Holland, bij voorkeur in de regio Amsterdam;
  • Ervaring met procesmanagement, stedenbouw, grondexploitaties en stichtingskostenopstellingen.

Wat kun je van ons verwachten?

 

Professionele en gemotiveerde medewerkers zijn de pijlers voor het realiseren van onze strategische doelstellingen. Wij willen een werkgever zijn waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. Wie bij ons werkt krijgt volop kansen zich verder te ontwikkelen. Daarnaast bieden wij:

  • Arbeidsvoorwaarden conform cao Bouw&Infra;
  • Leaseauto;
  • Laptop en telefoon;

Jouw werkomgeving

 

AM is een solide gebieds- en projectontwikkelaar waar zaken goed geregeld zijn, maar we leren ook graag van jou door open te staan voor nieuwe ideeën. Werken in het AM Huis in Utrecht betekent samenwerken met hoogopgeleide en toegewijde collega’s in een bijzondere en plezierige werkomgeving. AM hecht waarde aan een sterke eigen cultuur. Zo organiseert zij diverse sociale en sportieve activiteiten voor medewerkers zoals de AM Inspiratiedag,  de dDAM tot dAMloop en diverse wieler-events.

Wie zijn wij?

 

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Als betrokken gebiedsontwikkelaar plaatsen wij maatschappelijke uitdagingen in het hart van ons ontwikkelingsproces. Wij richten ons daarbij op de thema’s ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living  & working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.

Solliciteren?

 

Klik hier om te solliciteren.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Conny Duel, conny.duel@am.nl, 030-6097222.

Vacature senior communicatieadviseur

Heb jij ruime ervaring met thematische (online) corporate communicatie, PR, woordvoering en storytelling? En wil jij als zelfstandige professional aan de slag bij een informeel bedrijf waarbij je opereert vanuit een sterke maatschappelijke betrokkenheid? Is externe & corporate communicatie echt jouw passie? En neem je daarbij een extraverte, enthousiaste en empathische persoonlijkheid mee? Dan zoeken we jou voor onze opdrachtgever AM – een gebieds- en vastgoedontwikkelaar die zich hard maakt voor ‘Inspiring Space’; wonen, werken, winkelen en verblijven op een duurzame manier. Bij AM kun je je kennis en expertise inzetten voor het gehele communicatiespectrum. Van externe communicatie, corporate positionering tot in- en extern stakeholdermanagement, bij AM kan je echt impact maken!

Wat ga je doen als senior communicatieadviseur

AM beschikt over een sterke reputatie in gebiedsontwikkeling als partner van onder meer gemeenten, beleggers en corporaties. Als senior communicatieadviseur lever je een belangrijke, actieve en meetbare bijdrage aan het communicatie- en reputatiemanagement en de branding van de organisatie en weet deze ook verder te vernieuwen.

  • Het zelfstandig communicatie- en positioneringstrajecten van idee tot realisatie en bewezen succes brengen. Deze trajecten zijn onder meer gekoppeld aan de vijf maatschappelijke kernthema’s van AM, en de uitwerking hiervan naar concepten, projecten en corporate campagnes;
  • Het verder vergroten van de online aanwezigheid met name via LinkedIn, Instagram en de website. En het verder verbeteren van de dialoog met uiteenlopende publieksgroepen via social media;
  • Het realiseren van informatieve, persuasieve en instructieve teksten voor uiteenlopende toepassingen, waarbij het accent zal liggen op het informeren van de publieksgroepen via persberichten. In dit kader fungeer je ook als woordvoerder naar de media.
  • Om dit te doen, ga je actief op zoek binnen de organisatie naar de juiste onderwerpen en bewijsvoering (storytelling) en vertaal je deze naar concrete communicatieacties;
  • Het intern proactief adviseren en ondersteunen bij diverse communicatievragen en hierbij de verwachting van interne klanten (directie, ontwikkelaars en verkoopmanagers) overtreffen;
  • Het mede-initiëren en organiseren van beurzen, expert meetings en overige inhoudelijke evenementen.

Wij zoeken een senior communicatieadviseur met

  • Een afgeronde WO- of HBO-opleiding, Communicatiewetenschappen, Journalistiek of voorlichting, eventueel aangevuld met relevante vakopleidingen (NIMA PR);
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een corporate omgeving;
  • Je prioriteert scherp, hakt knopen door en je bent een goede en stevige sparringpartner voor de directie;
  • Je creëert draagvlak, brengt partijen bij elkaar en overbrugt verschillen met je enthousiasme, empathisch vermogen en overtuigingskracht;
  • Je kunt begrijpelijk en ‘verleidelijk’ communiceren over complexe informatie en doorziet snel de vraag achter de vraag;
  • Jij bent toegankelijk en een echte verbinder met een breed netwerk. In je werk zoek je makkelijk contact met mensen binnen en buiten de organisatie;
  • Je kunt goed in een klein team opereren en bent bereid om elkaar te helpen en af en toe bij te springen;
  • Bij voorkeur heb je recente ervaring op gedaan bij een ontwikkelaar, belegger of adviseur in de gebieds- en vastgoedontwikkeling of duidelijke aantoonbare affiniteit met dit domein.

Hier ga je werken

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Daarbij staan thema’s zoals ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living & working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’ centraal. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven.

AM is een informele en toegankelijke organisatie met korte lijnen; je werkt samen in een netwerk met hoogopgeleide en zeer gedreven professionals. Je schakelt in deze rol rechtstreeks met de algemene directie en de regiodirecties. Op het prachtige en duurzame kantoor in Utrecht werken circa 180 medewerkers. Je wordt onderdeel van het team Communicatie, dat bestaat uit deze functie, een communicatiemedewerker en de Directeur Communicatie, aan wie je rapporteert. Daarbij ben je ook onderdeel van het communicatieteam voor Bouw en Vastgoed van BAM in Nederland. Dit team bestaat uit 10 communicatieprofessionals.

Dit kan je verwachten

  • Een stevige, zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid;
  • Een functie waarbij je actief werkt aan inspirerende en duurzame leefomgevingen, AM opereert vanuit een sterke maatschappelijke betrokkenheid;
  • Professionele en gemotiveerde collega’s zijn de pijlers voor het realiseren van de strategische doelstellingen;
  • Een overeenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Uiteraard een goed salaris conform de cao Bouw&Infra, inclusief variabele beloning (afhankelijk van bedrijfs- en persoonlijke doelstellingen);
  • 25 vakantiedagen, 15 roostervrije dagen en 2 kort-verzuimdagen;
  • Leaseauto;
  • Laptop en telefoon;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden o.a. een duurzaamheidstoeslag en de mogelijkheid om jezelf professioneel te ontwikkelen inclusief een ruim aanbod aan online trainingen via GoodHabitz;
  • Hybride werken is de nieuwe norm! Met behulp van een app kan je je dagen flexibel inplannen op kantoor, uiteraard in goed onderling overleg.

Aantal uren

32 – 40 uur per week

Solliciteren?

Heb je interesse in deze functie? Klik dan hier om te solliciteren.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Iris Nibbering, recruitment consultant bij Babbage Company, 06 152 323 53 of via iris.nibbering@babbage.nl.

 

Vacature projectontwikkelaar

Wij zijn op zoek naar een projectontwikkelaar in het team van AM Zuidwest die ervaring heeft in de projectontwikkeling op het gebied van wonen.
Ben jij een commerciële strateeg, kun je goed samenwerken en ben je een echte procesregisseur van ontwikkeltrajecten? En wil jij je kennis en ervaring inzetten bij één van de grootste gebiedsontwikkelaars van Nederland? Dan is AM jouw volgende werkgever.

Jouw missie

Als projectontwikkelaar ben je eindverantwoordelijk voor de totstandkoming tot en met de realisatie van projecten. Hierin houd je rekening met de vooraf vastgestelde uitgangspunten op het gebied van financiën, kwaliteit en planning. Dit doe je in teamverband met zowel collega’s als externen. Je werkt nauw samen met de bouwpartner/comakers in het kader van het beheren van de relatie met de klant. Het is jouw rol om in overleg met de verkoopmanager de wens van de klant te vertalen naar concrete producten en je draagt zorg voor de participatie van de klant binnen het I AM You businessmodel. Het betreft een functie voor minimaal 36 tot 40 uur per week.

Wat breng je mee?

Om succesvol te zijn als projectontwikkelaar kan jij processen planmatig en gestructureerd managen. Je toont ondernemerschap, hebt een duidelijke (gebieds)visie op de projecten en samenwerken is één van jouw kerncompetenties. Verder ben je communicatief vaardig, heb je een sterke persoonlijkheid die kan verbinden en ben je commercieel ingesteld.

Daarnaast heb je:

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding Bouwmanagement/Vastgoedkunde of vergelijkbaar;
  • Minimaal 5 tot 10 jaar ervaring in een vergelijkbare functie bij bijvoorbeeld een ontwikkelaar, woningcorporatie of een ontwikkelend aannemer;
  • Kennis van grondexploitatie is een pré;
  • Een relevant netwerk in Zuidwest Nederland is een pré;

Wat kun je van ons verwachten?

Professionele en gemotiveerde medewerkers zijn de pijlers voor het realiseren van onze strategische doelstellingen. Wij willen een werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. Wie bij ons werkt krijgt volop kansen zich verder te ontwikkelen. AM hecht groot belang aan samenwerken, daadkracht, creativiteit en integriteit met als voortdurend streven inspirerend leiderschap te tonen en onszelf hierin dagelijks aantoonbaar te bewijzen in onze projecten.

Jouw werkomgeving

AM is een solide gebiedsontwikkelaar waar zaken goed geregeld zijn, maar we leren ook graag van jou door open te staan voor nieuwe ideeën.  Je komt te werken in een team van circa 25 collega’s. De standplaats van de functie is Utrecht. Je kunt ook prima werken vanuit huis of op een projectlocatie. Werken in het AM Huis in Utrecht betekent samenwerken met hoogopgeleide en toegewijde collega’s in een bijzondere en plezierige werkomgeving. AM hecht waarde aan een sterke eigen cultuur.  Het teamgevoel maakt hier onderdeel van uit. Zo organiseert zij diverse sociale en sportieve activiteiten voor medewerkers zoals de AM Inspiratiedag, deelname aan de Dam tot Damloop en diverse wielerevents.

Wie zijn wij?

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Als betrokken gebiedsontwikkelaar plaatsen wij maatschappelijke uitdagingen in het hart van ons ontwikkelingsproces. Wij richten ons daarbij op de thema’s ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living  & working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.

Het recruitment proces

Heb je interesse in deze functie dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie via deze link.
Voor meer informatie over deze positie kun je contact opnemen met Ingeborg Meinen, Talent Acquistion Specialist. Bereikbaar via 06 11 50 93 24 of per mail via ingeborg.meinen@bam.com
Het recruitmentproces bestaat in ieder geval uit een eerste kennismakingsgesprek, eventueel een online assessment en daarna een tweede kennismakingsgesprek.

 

Vacature gebiedseconoom

Wil jij als gebiedseconoom een unieke positie bij een gebiedsontwikkelaar en werken aan dynamische projecten in Nederland zoals het Bajeskwartier?

Jouw missie

In het teAM met Peter Huijbregts en Marije Gerverdinck zijn wij op zoek naar een gebiedseconoom. Je bent verantwoordelijk voor het financieel-economisch analyseren en toetsen van gebiedsontwikkelingsprojecten. Als je start in deze functie dan begin je met het meewerken op de lopende projecten en acquisitietrajecten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de actualisatie van grondexploitaties voor de waardering van de grondportefeuille van AM. Na verloop van tijd zal je steeds meer zelfstandig aan diverse projecten binnen het totale gebiedsontwikkelingsproces werken. Je hebt intern veel contact met het projectteam en extern met bijvoorbeeld gemeenten, adviesbureaus en collega ontwikkelaars in samenwerkingen.

Als gebiedseconoom:

  • Maak je financieel-economische analyses van gebiedsontwikkelingen inclusief berekeningen om het rendement op de investering te bepalen en om tot een sluitende grondexploitatie te komen;
  • Toets je stedenbouwkundige plannen aan de normatieve exploitatie en je adviseert het projectteam daarover;
  • Je beïnvloedt het planontwikkelingsproces vanuit een financieel-economisch perspectief ter optimalisatie van de stedenbouwkundige plannen en de integrale business case;
  • Beoordeel en update je de grondexploitatie gedurende de looptijd van het plan- en bouwproces zodat er altijd een goed inzicht is in het verloop van kosten, opbrengsten, risico’s en financieringsstromen.

Wat breng je mee?

Als gebiedseconoom heb je:

  • Een tot drie jaar werkervaring als gebiedseconoom of  ervaring bij een vastgoedbedrijf, adviesbureau of afdeling grondzaken van een gemeente;
  • Een opleiding afgerond in de richting van planologie, bouwkunde, civiele techniek, ruimtelijke ordening, sociale geografie of vergelijkbaar.

Om succesvol te zijn als gebiedseconoom bij AM ben je analytisch sterk en werk je zeer zorgvuldig. Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk en je kunt goed samenwerken. Je hebt een ondernemende houding, bent proactief en je ziet kansen. Op inspirerende wijze weet je anderen mee te nemen en te overtuigen van jouw ideeën. Je bent proactief en je gaat gemakkelijk in de actiemodus.

Wat kun je van ons verwachten?

Wij willen een werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. Je werkt dan ook nauw samen met de ontwikkelingsmanagers en projectontwikkelaars die de expertise van de opstalontwikkeling meebrengen. Op die manier heb je de kans om je breed te ontwikkelen binnen de organisatie. Wie bij ons werkt krijgt volop kansen zich verder te ontwikkelen en om te groeien.

Daarnaast bieden wij:

  • Arbeidsvoorwaarden conform cao Bouw&Infra;
  • Leaseauto;
  • Laptop en telefoon;
  • Ruim aanbod aan online trainingen via GoodHabitz;

Jouw werkomgeving

Je komt te werken in een team met twee andere gebiedseconomen. Gezamenlijk maken jullie onderdeel uit van het AM Lab waar je met andere experts nauw samenwerkt aan de projecten.

AM is een solide gebiedsontwikkelaar waar zaken goed geregeld zijn, maar we leren ook graag van jou door open te staan voor nieuwe ideeën. Werken bij AM betekent samenwerken met hoogopgeleide en toegewijde collega’s in een bijzondere en plezierige werkomgeving. AM hecht waarde aan een sterke eigen cultuur en organiseert diverse sociale en sportieve activiteiten voor medewerkers zoals de AM Inspiratiedag, Dam tot Damloop en diverse wielerevents.

Het recruitment proces

Heb je interesse in deze functie klik dan hier om te solliciteren.
Voor meer informatie over deze positie kun je contact opnemen met Helena Rippen, Talent Acquistion Specialist bij AM. Bereikbaar via 06 15 32 79 02 of per mail via helena.rippen@bam.com

 

 

  • Bij AM krijg ik alle mogelijkheden om mijn vakkennis over gebiedsontwikkeling te vergroten – en direct toe te passen bij inspirerende projecten.
    Caroline Vredebregt - Verkoopmanager
  • Caroline Vredebregt
AM - Inspiring Space Inspiring Space
Regulated by RICS
AM is onderdeel van Koninklijke BAM Groep NV © AM 2021