Carrière bij AM

AM bedenkt en ontwikkelt inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Daarmee willen we ook een inspirerende werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. AM hecht groot belang aan samenwerken, daadkracht, creativiteit en integriteit met als voortdurend streven inspirerend leiderschap te tonen en onszelf hierin dagelijks aantoonbaar te bewijzen in onze projecten.

De AM-organisatie kenmerkt zich door een open cultuur, met veel ruimte voor eigen initiatief en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Begrippen voor een typische AM'er zijn: extravert, energiek en empathisch vermogen. Het teamgevoel staat voorop: samen met collega’s en externe partijen komen onze projecten tot stand, in een proces waarbij creativiteit voorop staat. Voel je je aangesproken? Bekijk hieronder onze actuele vacature(s).

Vacature ontwikkelingsmanager

Ben jij een sterke conceptuele denker maar ook pragmatisch genoeg om je ideeën uit te werken naar een haalbaar vastgoedproject? Ben je daarnaast een kei op het gebied van relatiebeheer wil jij je kwaliteiten inzetten bij één van de grootste gebiedsontwikkelaars van Nederland? Dan is AM jouw volgende werkgever.

Jouw missie

Wij zijn op zoek naar een ervaren Ontwikkelingsmanager, in het commerciële team van het regiogebied Midden (kantoor Utrecht), die zijn roots heeft in de projectontwikkeling op het gebied van wonen. Je houdt van netwerken, bent een kei in relatiebeheer en zorgt dat je exact weet wat er speelt binnen het netwerk van gemeentes in het regiogebied. Jij ziet wat de acquisitiekansen en -mogelijkheden zijn en weet deze te verzilveren. Jouw voornaamste taken en verantwoordelijkheden bestaan uit:

  • Het bijdragen aan de groei van de orderportefeuille van de regio. Het observeren, verkennen en onderzoeken van marktontwikkelingen in de regio. Signaleren en analyseren van kansen die tot nieuwe opdrachten kunnen leiden. Het inventariseren en analyseren van mogelijkheden en onmogelijkheden en het adequaat oppakken van te nemen acties;
  • Het onderhouden (en verder uitbreiden) van een relevant netwerk van overheden (politiek en bestuurlijk), marktpartijen, investeerders (institutionele / particuliere beleggers en woningcorporaties). Daarnaast representeer je de organisatie;
  • Het acquireren van projecten in de provincies Utrecht en Gelderland (bijvoorbeeld middels 1-op-1 acquisities en tenders). Na besluit van de directie en in samenwerking met stakeholders, van betreffende positie, kunnen komen tot rendabele gebiedsontwikkeling c.q. vastgoedproject;
  • Het opstellen van financieel-economische analyses, eventueel in samenwerking met een gebiedseconoom c.q. kostendeskundige, teneinde te komen tot een exploitatie die voldoet aan de geldende regels binnen AM. Het voorbereiden van de interne besluitvorming;
  • Het zelfstandig uitwerken van een acquisitie- c.q. concept plan naar een (voorlopig) ontwerp in samenspraak met adviseurs, gemeente en overige stakeholders teneinde te komen tot een haalbare businesscase en vereiste ontwikkelingsvoorwaarden;
  • Onderhandelen en in samenwerking met juridische zaken vastleggen van afspraken in overeenkomsten met onder andere gemeentes, investeerders c.q. samenwerkingspartners.

Wat breng je mee?

Om succesvol te zijn als Ontwikkelingsmanager ben je resultaatgericht, analytisch en commercieel sterk. Jij bent in staat conceptueel te denken maar je bent ook pragmatisch genoeg om een concept te vertalen naar een haalbaar projectvoorstel. Daarnaast ben je een sterke gesprekspartner, met overtuigingskracht, die in staat is om te verbinden. Je hebt grondige kennis van je klanten, bent in staat om de klant te verrassen en de relatie te verstevigen. Zo onderhoud je contacten met stakeholders en schept voorwaarden die bijdragen aan een haalbare ontwikkeling vanuit een klantgeoriënteerde benadering.

Als Ontwikkelingsmanager:

  • Heb je minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bouwmanagement, Bouwkunde, Vastgoedkunde, RO, Sociale Geografie of vergelijkbaar;
  • Heb je minimaal 8 jaar werkervaring opgedaan met de ontwikkeling van woningbouw projecten, gebiedsontwikkeling en met acquisitie;
  • Is het een pré als je beschikt over een relevant netwerk binnen de stadsregio Utrecht;
  • Ben je bij voorkeur woonachtig in het werkgebied van de regio Midden.

Wat kun je van ons verwachten?

Typerend voor deze functie bij AM is het zeer dynamische karakter van een project organisatie waarbij veel variabelen in het spel zijn. Als Ontwikkelingsmanager bij AM bedenk en ontwikkel je inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Daarmee willen we ook een inspirerende werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken. AM hecht groot belang aan samenwerken, daadkracht, creativiteit en integriteit met als voortdurend streven inspirerend leiderschap te tonen en onszelf hierin dagelijks aantoonbaar te bewijzen in onze projecten. Enkele projecten waar we trots op zijn:

Jouw werkomgeving

Het gaat om een dienstverband van 36-40 uur per week. Je komt te werken in een team met zes andere ontwikkelingsmanagers. Het team maakt deel uit van regio Midden, bestaande uit 25 collega’s. De standplaats van de functie is Utrecht, maar wij geloven dat je op de plek moet zijn waar je het meest effectief kunt zijn. Je kunt ook prima werken vanuit huis of op een projectlocatie.

Wie bij ons werkt krijgt volop kansen zich verder te ontwikkelen. De AM-organisatie kenmerkt zich door een open cultuur, met veel ruimte voor eigen initiatief en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Begrippen voor een typische AM’er zijn: extravert, energiek en empathisch vermogen. Het teamgevoel staat voorop: samen met collega’s en externe partijen komen onze projecten tot stand. Ook hecht AM waarde aan een sterke eigen cultuur. Zo organiseert AM ieder jaar diverse sociale en sportieve activiteiten voor medewerkers, waaronder de AM Inspiratiedag, de Dam tot Damloop en diverse wielerevents.

Wie zijn wij?

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Wij werken samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. AM legt de lat hoog als het gaat om gebiedsontwikkeling en geeft invulling aan haar missie aan de hand van vijf kernthema’s: Gedurfde duurzaamheid, Inclusieve stad, Healthy Urban Living & Working, Stad- en gebiedmaker en Gelukkig leven.

Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven.

Het recruitment proces

Heb je interesse in deze functie klik dan hier om te solliciteren.
Voor meer informatie over deze positie kun je contact opnemen met Helena Rippen, Talent Acquistion Specialist bij AM. Bereikbaar via 06 15 32 79 02 of per mail via helena.rippen@bam.com.

Het recruitmentproces bestaat in ieder geval uit een eerste interview en een tweede interview.

Vacature verkoopmanager

Heb jij een hart voor vastgoed- en gebiedsontwikkeling in de Metropoolregio Amsterdam? Gevoel en interesse voor marketing-, communicatie-  en verkoopstrategieën? En vind jij het leuk om een spilfunctie te bekleden richting externe partners zoals makelaars, notarissen, reclamebureaus, et cetera? AM zoekt een verkoopmanager, wij komen graag met jou in contact!

Jouw missie

In jouw rol als verkoopmanager streef je naar de meest optimale product/marktcombinatie bij nieuwbouwprojecten. Jij bent verantwoordelijk voor het samenstellen van de beste marketing- en verkoopstrategie bij verschillende nieuwbouwprojecten in de Metropoolregio Amsterdam.

Als verkoopmanager:

  • Speel jij een belangrijke rol bij de start & conceptfase en het ontwikkelen & verkopen van nieuwbouwprojecten;
  • Breng je bij elk nieuwbouwproject in kaart wie je doelgroep is en welke woonbehoefte/wensen zij heeft;
  • Zorg je ervoor dat jouw concept de beste prijs- en productcombinatie heeft en optimaal past bij de wensen en behoeften van potentiële klanten;
  • Toetst en optimaliseer je aan de hand van crowdsourcing het concept  aan de markt;
  • Adviseer je samen met de projectontwikkelaar adviseer bij de selectie van co-makers, om deze vervolgens te contracteren.

De door jouw bedachte marketing- en verkoopstrategie zorgt ervoor dat je de interesse van potentiële klanten vasthoudt, zodat zij ook daadwerkelijk overgaan tot het kopen van een huis van het betreffende project. Tijdens dit proces speel je een belangrijke rol in de creatie en heb je een sturende rol richting externe partijen zoals makelaars, reclamebureaus en notarissen. Gedurende de verkoop van het project houd jij contact met de betrokken partijen. Kortom een veelzijdige commerciële rol waarin jij een spilfunctie hebt en uiteindelijk streeft naar de ultieme balans tussen verkoopsnelheid en maximale opbrengst.

Wat breng je mee?

Als verkoopmanager heb je:

  • Een afgeronde HBO opleiding in de richting van MER, vastgoed of makelaardij;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met verkoop van nieuwbouwprojecten in de provincie Noord-Holland
  • Aantoonbare ervaring met (online) marketing- en verkoopstrategieën;
  • Aangetoond conceptmatig en tekstueel sterk onderlegd te zijn.

Om succesvol te zijn als verkoopmanager ben je resultaatgericht, zelfsturend, planmatig en procesmatig sterk ontwikkeld. Daarnaast ben je een teamspeler, sensitief, beschik je over overtuigingskracht en kun je goed schakelen tussen projecten en met verschillende stakeholders. Je bent tevens flexibel m.b.t. inzetbaarheid, mede omdat er soms ook in de avonden of weekenden activiteiten zijn. Daarbij ben je in staat om effectief en efficiënt te werken.

Wat kun je van ons verwachten?

Professionele en gemotiveerde medewerkers zijn de pijlers voor het realiseren van onze strategische doelstellingen. Wij willen een werkgever zijn, waar medewerkers carrière kunnen maken binnen een bijzonder vak: integrale gebiedsontwikkeling. Wie bij ons werkt krijgt volop kansen zich verder te ontwikkelen. Daarnaast bieden wij:

  • Arbeidsvoorwaarden conform cao Bouw&Infra;
  • Leaseauto;
  • Laptop en telefoon.
Jouw werkomgeving

Je komt te werken in een team met meerdere collega’s; een team van verkoopmanagers met diverse ervaringsniveaus. De standplaats van de functie is Utrecht, Papendorp, maar je ben actief in de metropool regio Amsterdam. Het gaat om een dienstverband van 32 tot 40 uur per week.

AM is een solide gebiedsontwikkelaar waar zaken goed geregeld zijn, maar we leren ook graag van jou door open te staan voor nieuwe ideeën. Werken bij AM betekent samenwerken met hoogopgeleide en toegewijde collega’s in een bijzondere en plezierige werkomgeving. AM hecht waarde aan een sterke eigen cultuur. Zo organiseert zij diverse sociale en sportieve activiteiten voor medewerkers zoals de AM Inspiratiedag, deelname aan de Dam tot Damloop en diverse wielerevents.

Klik hier om te solliciteren.

 

  • Bij AM krijg ik alle mogelijkheden om mijn vakkennis over gebiedsontwikkeling te vergroten – en direct toe te passen bij inspirerende projecten.
    Caroline Vredebregt - Verkoopmanager
  • Caroline Vredebregt
AM - Inspiring Space Inspiring Space
Regulated by RICS
AM is onderdeel van Koninklijke BAM Groep NV © AM 2021